Matsushita ATQ204 TQ2-24V (Algemeen)

door Pim @, 02-02-2022, 20:57 (970 dagen geleden)

Beste Forum Leden,
In Mijn voorversterker een zelfbouw product van ongeveer 6 jaar oud, zitten een aantal relais van het type Matsushita ATQ204 TQ2-24V.
Deze zitten op de ingangskeuze print die via schakelaars op de voorkant worden bediend.
In de data gegevens staat dat de DC spanning maximaal 150 % van de nominale spanning mag bedragen, dat is dan 36 volt, maar wat is een veilige waarde?.
de DC spanning is nu 24 volt, maar er zijn een paar momenten dat een paar relais geen goed contact maken, dit bij mono/stereo, na een aantal keren geschakeld te hebben gaat het dan weer goed, had dat relais al vervangen maar het komt terug, na dacht ik zou de 24 volt iets te lage spanning zijn, misschien verhogen naar 28 volt?.
Wat is wijsheid, spanning verhogen naar welke waarde?, er staat nu een relais op mijn werkbank op 28 volt te werken stroom is 8,5 mA bij 28 volt, en 7 mA bij 24 volt.

Hier een paar foto`s van het printlay-out en een schema van de schakeling, van een van de 4 ingangen, deze schakeling komt uit het boek audio en gitaarschakelingen met buizen,
R. zur Linde.


[image]

[image]

[image]

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum