HP business inkjet 1100DTN (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 13-09-2023, 10:29 (229 dagen geleden) @ WalterH
Gewijzigd door soundman2, 13-09-2023, 10:36

Ik heb nergens aangegeven dat de inkjet lang heeft stilgestaan!
De 1100 geeft weinig problemen. ik somde alleen het grote nadeel op dat inktcartidges verlopen, terwijl ze niet leeg zijn. Toen ik daarover kontakt opnam met HP werd er wel dagelijks wat geprint, maar geen hele stapels. Ook nu was dat het geval. De printer krijgt niet de gelegenheid om te verdrogen.. Er wordt zeker een paar keer per week geprint. De 123inkt inktpatronen hebben geen originele chip meer o.i.d. Soms geeft dat wat moeilijkheden dat de printer protesteert. HP geeft in de manual wel aan om dat effect te onderdrukken, met de waarschuwing, dat de printer ernstig defect kan raken. Helaas voor HP is dat na al die jaren niet voorgekomen. Ooit eens een inktpatroon dat echt niet wilde, werd door 123inkt meteen omgeruild. Na de laatste wisseling gebeurde dit met cyaankleur. De printer een keer herstarten en dan ging het weer een paar dagen goed. Dat patroon is gratis vervangen en alles werkt weer.

Nu werkt de zwarte patroon of printkop niet goed meer. De patroon is nog helemaal vol, dat kun je vaststellen door weging. De afdruk alleen zwart levert een print, alsof de inkt op is.
Cleanen van de printkoppen helpt niet. Er is geen enkele foutmelding. De kopjes zijn duur en bovendien kennelijk niet (meer) leverbaar.
Tot vorige week printte de printer nog uitstekend, ook in kleur. Op zeker moment ontbrak in de kleuren prints steeds meer zwart. Als je alleen zwart gebruikt staat er vrijwel niets meer op het papier. Ik weet niet of het de kop is of de nieuwe inktpatroon. Vandaar zocht ik een mogelijkheid om ze even in een goed werkende printer te steken. Ik weet het, waarschijnlijk zijn de meeste al afgedankt.

Overigens heb ik ook nog een Laserjet4 staan. Tot voor twee maanden geleden drukte die perfect af, nu komt er rubbisch op papier. Ik heb nog niet uitgezocht wat er aan de hand is. De HPLJ4 lijkt een onverwoestbare machine, maar ja eens kan iets kapot gaan. Ik ben geen printertechnicus, daarom heb ik ook geen ervaring met storingen in de afdrukken die wijzen wat er op dat moment mis is. Ik heb wel een service doc.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum