HP business inkjet 1100DTN (Computertechniek)

door Frans @, Bredene, Belgiƫ, 15-09-2023, 12:10 (227 dagen geleden) @ soundman2

Ik had vroeger ook een HP , heb eindelijk nooit problemen gehad met de printkwaliteit maar
het vervangen van de cartridges word niet alleen bepaald door de hoeveelheid inkt die er nog
in zit maar ook op de vervaldatum waardoor de printer volledig staakt met werken.
Zo eens tegengekomen , nieuwe cartridges erin nog geen maand later melding "cartridge zwart vervangen" misschien al te samen tien keer geprint , probleem was niet de inkt maar de vervaldatum.

Nu heb ik een Canon deze controleert enkel het inkt niveau en stopt ook niet met printen
wanneer er een inkttank leeg is wel melding op display ik wacht tot de print kwaliteit niet meer optimaal is voor ik de betreffende cartridge vervang.

Ik bestel ook mijn cartridges bij "123" van het huismerk , wat ik wel regelmatig tegen kom is dat
ik de printkop moet reinigen , deze is met een bepaalde handeling demonteerbaar dan met lauw water
goed spoelen en voorzichtig met lichte perslucht droogblazen.

De eerste afdrukken na reinigen van de kop zijn nogal waterig en bleek van kleur maar na een paar
afdrukken komt dat terug goed.

Misschien kan Soundman2 ook eens proberen de print kop te reinigen , veel heb je niet te verliezen
het is misschien eens het proberen waard.

Succes
Frans,


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum