Hoe werkt het, HP business inkjet 1100DTN (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 08-11-2023, 15:29 (173 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door soundman2, 08-11-2023, 15:32

Ik ben er nog steeds niet achter hoe het inktsysteem werkt van deze printer. Hoe komt er telkens nieuwe inkt in de printkopjes en hoe weet de printer dat ze leeg raken?
Ik heb zoals gezegd een probleem met het afdrukken van zwart.
Elke keer als ik afdruk, hangt het van de hoeveelheid tekens af tot hoe ver de printer afdrukt. Bij weinig tekst een hele , soms anderhalve pagina in perfect zwart, terwijl de printer dan verder afdrukt met de kleuren kopjes. De prints worden dan in een soort blauw/groene kleur afgedrukt. Het lijkt er dus op dat de printer tijdens het afdrukken vergeet inkt op te halen.
Als je dan later iets afdrukt is de kop kennelijk weer bijgevuld en is zwart weer perfect.
De service manual heeft gemakkelijk praten.
Vervang de kop, als dat het niet is, vervang de inkt cartridge , als dat het ook niet is ga naar een HP technische dienst. De printer is allang uit de garantie en de kopjes worden ook niet meer gemaakt. Wat er nog aangeboden wordt is vaak no stock of levertijd onbekend.
Het feit dat als het goed gaat, de printkwaliteit prima is, dan lijkt de kop dus goed en de inkt ook. Op het www heb ik nog nergens een serieuze serv. doc gevonden. Van mijn laserjet 4 heb ik die wel, waarin ook precies beschreven wordt hoe de processen werken. Zoiets moet er toch ook zijn voor de inkjet, of is het vervangen en/of weggooien.....:-( :-(
Onbegrijpelijk, alle bedrijven zijn ineens ECO en milieubewust bezig, maar oudere spullen moet je maar gewoon in de kliko donderen........


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum