AM/FM modulator met ESP32 module: spelen met displays (Algemeen)

door Otto @, Drenthe, 09-08-2024, 18:03 (38 dagen geleden) @ Otto
Gewijzigd door Otto, 09-08-2024, 18:13

Voor een ander project had ik nog een groter display gekocht, namelijk eentje van 2.4 inch. Dat is toch weer bijna twee maal zo groot als de 1.3 inch versie (in oppervlak dus bijna vier maal zo groot). Ik las dat er ook gebruikers met nog grotere displays een het experimenteren waren, dus was ik wel benieuwd hoe dat er uit ziet aan de ESP32 modulator. Een minimaal opgebouwde prototype gepakt, en aansluiten maar. Helaas volledig zwart beeld. Een zoektocht op internet gaf de oplossing. Er zitten twee diodes op de achterkant, waarvan ik vermoed dat die voor een vorm van level-shifting is voor 5 naar 3,3 volt. Deze diodes werken niet. Ze moeten vervangen worden door draadbruggen, of netter door 0 Ohm weerstanden (bouwvorm 0603, zoals ik hier heb gedaan):

[image]

Daarna werkt het display. Even wat foto's gemaakt om het verschil aan te geven

Met origineel 0,96 inch display:
[image]


Met alternatief 1,3 inch display:
[image]


En nu met het 2,4 inch display:
[image]

Dat is fors groter. Ik heb daarvoor wel een verloopje gemaakt, anders valt het display voor de knoppen van de bediening.

Ik maakte me nog wel zorgen of het stroomverbruik niet zou toenemen. Dat bleek gelukkig niet het geval, alle drie types verbruiken ongeveer even veel stroom.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum