AM/FM modulator met ESP32 module: internetradio met 2.4" display (Algemeen)

door gbr @, 11-08-2024, 18:00 (36 dagen geleden) @ Otto

Hallo Otto, misverstanden gaan altijd over uitgangspunten, ook nu weer.
Jouw uitgangspunt is het voorhanden hebben van een telefoon die via BT een signaal van de telefoon naar de modulator zendt en dan doorzendt via een BT zender naar BT speaker. Mijn uitgangspunt is een internetradio waarvoor je juist geen telefoon nodig voor een benodigd signaal. Immers de modulator heeft de internetradio onboard. Het signaal radio kan je dan via de modulator naar oude radio's AM of FM zenden. Maar mijn uitbreiding is er op gebaseerd dat je ook via een BT-ontvanger kunt horen wat je naar oude AM of FM radio zendt. Ik beweer niet dat dit noodzakelijk is. Maar als je toch in de buurt van de modulator bent kun je de internetradio horen via de BT geluidsverbinding. Je kunt ook een oude AM FM radio aanzetten indien de gewenste zender voorhanden is. Omdat ik niet wist (mijn beperkte kennis) of en zoja op welke op welke wijze de ESP on-board BT module ook te gebruiken was voor het overbrengen van geluid naar een BT speaker, heb ik in eerste instantie een externe BT module toegepast voor geluidsoverdracht naar een BT speaker. Het is mij intussen duidelijk geworden dat het niet mogelijk is om gelijktijdig een BT functie voor ontvangen en zenden te gebruiken. Jouw gedachte dat ik een telefoon zou gebruiken om een radiosignaal aan de modulator aan te bieden en daarna weer via een BT zender naar een BT speaker te zenden zou inderdaad niet nuttig zijn en zou korter kunnen. Maar die gedachte was bij mij nooit aanwezig. René


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum