AM/FM modulator met ESP32 module: internetradio met 2.4" display (Algemeen)

door Otto @, Drenthe, 14-08-2024, 21:49 (33 dagen geleden) @ gbr
Gewijzigd door Otto, 14-08-2024, 21:56

Hallo René,

Dank voor de verduidelijking. Eigenlijk heb jij de de cirkel rond gemaakt. Mijn ontwerp is ooit begonnen als een losse audiospeler:

[image]

Ik had een aantal TFT-schermen gekregen, en wilde er iets leuks mee doen. Ten kwam het idee om een audiospeler te maken met een ESP32-module. Uiteindelijk is die er ook gekomen. Op J2 kwam dan het display. Audio kon je kiezen tussen één MAX98357A-module (op M5 voor mono) of twee MAX98357A-modules (op M5 & M6 voor stereo), of één PCM5102A-module (op M4 voor stereo). Het verschil tussen de MAX98357A en PCM5102A modules, is dat de MAX98357A direct een 3 W versterker bevat, en daarop dus rechtstreeks luidsprekers aangesloten worden (via J4), terwijl de al eerder genoemde PCM5102A een lijnuitgang heeft, en die kun je dan op je audio-installatie aansluiten (via J7 & J8).

Tijdens de ontwikkeling kreeg ik het idee om de audiotrap te vervangen door de nu bekende AM/FM modulator. Zo was dus de EPS32 AM/FM modulator geboren, en verdween de oorspronkelijke speler naar de achtergrond. Ik ga die dus maar eens afstoffen en kijken of ik die weer aan de praat krijg op basis van software van de modulator.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum