motor voor 22GF805/04 (PU=22GC005) (Gezocht)

door doktordirk @, Noordbeemster, 26-03-2013, 20:15 (4497 dagen geleden) @ soundman2

Mocht je nog geen oplossing hebben voor het motorprobleem, dan heb ik wel een vervanger voor je.
Deze zit in een 22GA632 spelertje welke ik kort geleden bij een soort kringloopwinkel gekocht had voor metname het element en het matje, de rest is dus beschikbaar.
Het motortje draait soepel (heb er nog geen smering aan gewaagd), en volgens een stroboscoopschijfje op de goede snelheid.
Wat het demonteren van de motor betreft is dit met wat voorzichtig proberen met twee stevige schroevendraaiers wel mogelijk een kant van de lagers er af te lichten.
Een zelfde probleem had ik met een motor uit een ventilatorkachel met een vrijwel gelijke constructie (ook Philips).
Ook hier hielp kruipolie maar heel even (een dagje gebruik!!) waarna in het begin de gloeispiralen weer rood opkleurden, wat niet de bedoeling is.
Na de lagertjes met de befaamde remmenreiniger behandeld te hebben en daarna met wat smering weer in elkaar gezet draait alles weer op volle toeren.
Of je het getrapte gedeelte er zonder schade af krijgt weet ik niet, maar als het met enig geweld moet zou ik daar niet aan beginnen.
Als het asje krom is weet je zelf wel wat dat voor invloed heeft voor de draaisnelheid.
Als je belangstelling hebt lees ik het wel(mag ook via mail)

Groet Dirk.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks