IC's (Gezocht)

door Piet42, 22-11-2013, 17:44 (4114 dagen geleden) @ Ben

Hallo Ben,

Bedankt voor de waarschuwing! Waar heb de onderdelen voor nodig? Welnu ik heb een tijd geleden een Philips voeding PE1644 (0-40volt en 0-10Amp)van de oude buizenfabriek van Philips in Limburg gekocht. Die bleek niet goed te werken maar hem toen weer werkend kunnen maken. Die gebruik ik oa.om piepschuim voor mijn modelvliegtuig hobby te snijden met hittedraad. Foto is van huidig project een 270cm Hercules. met op achtergrond een 180 cm uitvoering waar ik al 14 jaar mee vlieg.
[image]
De PE1644 hield er ineens mee op. Dus zoektocht naar schema en servicemanual opgezet. Met behulp van de forumleden hier toch wel behoorlijk wat documentatie te pakken gekregen zoals schema en schema's van gelijkluidende voedingen. Dus aan het meten geslagen. Eerst natuurlijk behoorlijk wat inwerken in het apparaat want en functie beschrijving en afregel voorschrift heb ik helaas nog niet. Aan de hand van diverse metingen nu sterk de indruk dat in ieder geval de TCA280A en/of de optocopter CNY42 defect is. Als ik het apparaat via een variac inschakel gaat het goed tot ca. 165V netspanning AC. Dan kan de spanning en stroom ook beperkt geregeld worden. Boven die ca. 165 volt valt de boel in storing. Overigens blijft storing led branden vanaf begin. Dus wellicht ook een van de ua741 defect. [image]

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks