IC's (Gezocht)
Bedankt voor je wijze woorden. Klopt helemaal. Maar aangezien ik geen flauw idee heb wat de diverse spanningen moeten zijn is dit wat lastig. Ik heb geen service manual. Daarbij komt dat ik denk dat er meer dan één fout inzit. Dus wil ik als eerste zien dat de ruwe output power naar de 5 x 3055 transistors gestuurd kan worden. En ik een uitgangspanning krijg. Dit gaat...als ik het nu goed inschat, via een halve brug met thyristor sturing om vermogen wat te regelen en voor de beveiliging. Die gates worden aangestuurd via een netwerk en een optocopter. Ik denk dat het nu zo werkt dat via de optocopter, CNY42, er doorlopend pulsen moeten komen om de brug aan te blijven sturen. Komen ze niet dan stopt de sturing aan de bruggen en dus geen uitgangspanning. Kwestie van beveiliging denk ik. Daarnaast heb ik diverse spanningen al gemeten, -15>>+15>>-10>>+10 en wat afgeleide spanningen. Op de +10 volt zat een rimpel van ca. 4 volt. Dus dat duidt op een te grote belasting. Vooralsnog een grote C erover gehangen tot rimpel beduidend minder werd. Maar tja.. dan is vraag waar zit die grote belasting? Is dat een IC wat defect is????? Dus eerst de regeling en overbelasting regeling af zien te koppelen en zien dat er output uit de powerbrug komt. Wordt vervolgd.
Complete draad: