Irritatie zelfbouwprinten (Toestel of techniek)

door petrus bitbyter @, Rotterdam, 06-12-2013, 21:50 (4013 dagen geleden) @ doktordirk

Ik heb ook Ulti- gebruikt maar dat was bij mijn toenmalige werkgever en dat is al weer even geleden. Voor mijzelf heb ik later Eagle gekocht. Niet zo intuïtief als ik wel zou willen maar heel bruikbaar als je de tijd neemt er mee om te leren gaan. Vooral de laatste jaren zijn er meer en vooral goedkopere pakketten verschenen.

Die (te) kleine eilandjes zijn voor iemand met de nodige ervaring geen onoverkomelijk probleem maar wel hoogst irritant. De print zelf maken is dan ook voor mij de beste oplossing. Alleen, ik gebruik nog steeds de ets methode en die heb ik redelijk onder de knie. Toch zou ik graag naar frezen willen overstappen maar daar zitten een paar haken en ogen aan. Elektuur heeft iets moois in de aanbieding maar dat wordt nogal prijzig. Afgaande op het aantal printen dat ik maak, zou de prijs per print door het dak schieten. Zelf zo'n plotter maken, lijkt aantrekkelijk maar ik vrees dat ik de vaardigheden mis die daarvoor nodig zijn. De freesplotter op foto ziet er voor mij wel uit als zelfbouw en daar zou ik best wat meer van willen weten.

Een andere vraag zijn de (kosten van) de freesjes. Sommige hobbyisten die ik hierover sprak - maar die zelf ziet frezen - waarschuwden me dat het frezen van printen heel veel freesjes kost omdat ze zo snel bot worden. Valt dat in de praktijk mee of juist tegen?

petrus bitbyter

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks