Irritatie zelfbouwprinten (Toestel of techniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 07-12-2013, 19:42 (4012 dagen geleden) @ petrus bitbyter

De freesplotter is deels zelfbouw, als bouwpakket van het merk STEP-four aangeschaft.
Deze is intussen al antiek geworden daar de besturing via de printeruitgang loopt, en het bijbehorende programma op DOS draait.
Printen (enkel of dubbel) worden bij mij ook via belichten en etsen gemaakt,de gaatjes van .6 tot.8 of groter met de plotter.
Deze hardmetaal boortjes/freesjes blijven best wel lang scherp, maar kunnen vrijwel geen enkele zijwaardse druk hebben.
Conrad heeft wel korte v-vormige freesjes van .8 en 1mm, maar het toerental van een Dremel, of Proxxon zal wel te laag liggen voor glad freeswerk, dus vandaar ook bij mij de etsmethode.
Ultiboard heb ik via een printontwerpwedstrijd gewonnen (9e prijs) en daarna diverse gratis updates van de schijfjes die met Elektuur meegestuurd werden.
Dit waren volledige demoversie's, maar met de juiste codes werkten ze.
Hiervoor is een Hasp dongel nodig welke ook op een printeruitgang aangesloten zit, dus een moderne computer is geen optie.

Groet, Dirk.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks