Ei van Columbus of dode mus (Toestel of techniek)

door ruudtx @, Utrecht, 21-12-2013, 19:17 (4086 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

TV is geen radio.
Overigens kijkt het grootste deel van de mensen in NL via de kabel, en die is nog gewoon analoog, dus bijna niemand had lastvan afschakeling analoog.
En als je al digitaal wil kijken heb je geen nieuwe TV nodig, gewoon een kastje en een kabeltje, klaar.
Dat kan dus niet met radio, je moet een nieuwe ontvanger kopen.

Toen er een mastje in Drente omviel moest men hals over kop terug naar MG voor Radio 1, er werd zelfs een dure zender in UK gehuurd, want je kan een radio zend-probleem soms van flinke afstand oplossen. Met DAB kan niets, korte afstand werk, technisch rete ingewikkeld, wegen synchronisatie, dus een omroep kan zelf niets meer doen. Ik heb mijn eigen MG zendertjes, collega's hebben eigen FM zenders. Met DAB kan dat niet, ook al omdat je in een multiplex aan elkaar vast zit. Volkomen k*t, ik ben verplicht in DAB te zenden, kan wel eens einde verhaal zijn wegens de extra kosten.
Terroristen organsatie BUMA staat meteen voor de deur wegens groter theoretisch bereik, zelfs als er nog geen ontvangers zijn.

DAB is een oplossing voor een probleem dat er niet is.
FM werkt prima, goed genoeg voor bijna iedereen.

En de oude radioos kunnen worden weggegooid als analoog wordt afgeschakeld, wat al de foute overheden in Europa willen. (IN de VS niets van deze flauwekul)

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks