tv-audio vragen (Toestel of techniek)

door Ted Mooren @, Amsterdam, 07-01-2014, 13:47 (3979 dagen geleden)
Gewijzigd door Ted Mooren, 07-01-2014, 13:51

Ik sta op het punt een LED-televisie met voornamelijk digitale audio-uitgangen en een analoge koptelefoonaansluiting, aan te schaffen.
Ik wil beter geluid zonder losse speakers en daarom:
- mijn oude tv-voet met ingebouwde luidsprekers (passief tweewegsysteem) hier op aansluiten met behulp van twee aan te schaffen versterkermodules;
- de boxen in de (grote!) voet vervangen door twee Philips-MFB boxen die ik bezit.
De vragen:
- welke optie raden jullie aan;
- welke voordelige eindversterkermodules zijn te adviseren;
- aansluitingswijze:
analoog via koptelefoonaansluiting (verzwakker nodig?), met als voordeel dat volume via toestelafstandsbediening geregeld kan worden maar dan helaas zonder toonregeling;
via omzetter (welke?) aan één van de digitale uitgangen (welke aansluiting heeft de voorkeur?), waarbij ik niet weet of het volume dan via de toestelafstandsbediening te regelen is;
- ik heb iets gelezen over het risico van asynchroon geluid. Wat is hierover te zeggen/adviseren;
- kans op invloed LS-magneten/versterkers (m.n. van de MFB’s) op tv-toestel en daaronder -in feite bovenop de boxen- geplaatste digitale recorder?

Al met al een flinke vragenlijst, dus dank ik reageerders bij voorbaat nadrukkelijk voor de reacties!

TM.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks