tv-audio vragen (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-01-2014, 22:33 (3979 dagen geleden) @ Ted Mooren

Hallo Ted,

Je kunt inderdaad gewoon de koptelefoon uitgang aansluiten op de line ingang van een versterker zonder verzwakker.

Ik heb de koptelefoonuitgang van een internetradiotje zonder line out in mijn hobbywerkplaats aangesloten op de tuner ingang van een audioset (aux of tape kan ook, geen phono)

Ik zou een gewone geintegreerde versterker nemen die je eenmalig per avond aan zet op een vast (hoog) volume en verder het volume regeld met de afstand bediening van de tv. De toonregeling even op de knietjes met de hand eenmalig naar smaak, dat is iets wat je in tegenstelling tot het volume niet vaak bijregeld.

Voor een gunstige signaal/ruis verhouding het versterkervolume zo hoog mogelijk zetten en die van de tv in een lager bereik regelen, ja, wat ruist er tegenwoordig eigenlijk nog (in het struiuiuiuikgewas:-D )

De versterkeruitgang aansluiten verder op de ingebouwde speakers van de TV voet, moet helemaal lukken.

Magneten van de speakers hebben op de tegenwoordige LED, LCD en toekomstige OLED schermen totaal geen invloed op het TV toestel in tegenstelling tot de ouderwetse beeldbuizen als ze te dichtbij komen, magnetisch veld beinvloed de electronenstraal in de beeldbuis.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks