tv-audio vragen (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 08-01-2014, 14:44 (3978 dagen geleden) @ ruudtx

Hallo Ruud,

Hat zal nog wel de drank en de oliebollen zijn van de laatste tijd maar ik schreef dus:

'' Voor een gunstige signaal/ruis verhouding het versterkervolume zo hoog mogelijk zetten en die van de tv in een lager bereik regelen, ja, wat ruist er tegenwoordig eigenlijk nog (in het struiuiuiuikgewas '')

Ik heb even gekeken hoe ik de zaak had staan maar het internetradio'tje heb ik met de volume voluit en regel het vooraan in het berijk van de versterker dus inderdaad zoals je schreef:

'' Mijn ervaring is juist andersom.
De versterker niet te hard zetten, en de uitgang van het speel apparaat flink opvoeren, zodanig afregelen dat het stevig geluid kan geven.
Scheelt brom en ruis. ''

Bij een zus van mij ruisde te televisie behoorlijk omdat een digitaal kastje (bron) het volume te laag had staan en ze het volume van de televisie tegen het maximale moest regelen en dat heb ik eerder bijgeregeld door volume kastje maximaal te zetten met advies afblijven verder en alleen met de afstandbediening van de televisie het volume te regelen dus inderdaad had ik het al zo gedaan zoals je schreef maar verwoordde het net andersom.

(doet me even aan het tussenwieltje denken van een andere Ruud op het NFOR)

Wakker blijven Hans :th

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks