Vraag over Philips L3X91T (Toestel of techniek)

door hansvdklugt, 18-04-2014, 13:57 (3878 dagen geleden) @ hansvdklugt

lastig om vast te stellen wat er nu precies aan de hand is, ik voeg wat foto's bij.
laat ik maar eerlijk en dom zijn , ik wist niet dat het van belang was om de bases te meten cq daar een signaavolger op te zetten , dacht dat het verschil tussen emittor en collector voldoende zou zijn . ik heb dus die twee weerstanden R24 vervangen , idioot hoge waardes , meen dat ze 1,6 K waren maar uit de schakeling bleken ze bijna 2K te zijn , zie afbeelding[image] volgens het schema 2 x5 Ohm benodigd van een halve watt en ik had nog 4 x 10 Ohm kwat watt liggen , dus die heb ik 2 x parallel ingezet.
ik zal me eerst met de eindtrap bezighouden : R25 meet 89 Ohm en zou 56 Ohm moeten zijn.
tja en dan toch even alvast een zijsprong ; de goed werkende L3X91T heeft een heel andere afstemcondensator spanning dan in de slechter . Slecht is de rechter, daar is nog ietsd eigenaardigs : er is aan de onderkant aan de printspoorzijde een weerstandje tussen basis en collector gevoegd. Als ik wist waarom?[image][image]
Het signaal in de basis zowel bij T^als T7 lijkt iets zuiverder te klinken als in de collector , niet wezenlijk harder , maar de emittors zijn duidelijk zachter.
ik hoop dat ik nu iets meer duidelijkheid geef , behalve dan die rare weerstand op het printspoor

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks