Reparatieverslag Philips Radio-Recorder 22RR645/00/19 (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 25-12-2022, 21:17 (487 dagen geleden) @ henk vdb
Gewijzigd door Maarten Bakker, 25-12-2022, 21:47

Bij Philips is inderdaad op elke regel wel een uitzondering ;-)

Wel heb ik de indruk dat het om een langer lopende productie gaat en niet (alleen maar) om een laat begin van de productie. Van de 22RR644 is aannemelijk dat die al in 1974 geproduceerd werd; ik zie 2 exemplaren met een oud typestickertje (een op rmorg en een op de website van Maurice). Voor de 22RR645 kan ik nog geen ouder bewijs dan 1976 vinden in de vorm van een nieuwe typesticker met datumcode.

In 2017 kwam dezelfde vraag langs op het forum, en kennelijk gaf ik toen graag raadseltjes op... Er schijnt op de 645 een feature te zitten die niet op de 644 zat maar duidelijk zichtbaar is op foto's van de voorkant, dus er is een verschil dat niet persé met het bouwjaar te maken heeft.

EDIT: Het gaat om een tellertje van het cassettedeck, dus wel een feature die een ander typenummer rechtvaardigt.

Door het modernere design zoals het lettertype van 645 op de schaal, lijkt het wel waarschijnlijk dat hij net wat later op de markt kwam. Als ik er een gooi naar moest doen zou het 1974 respectievelijk 1975 kunnen zijn. Gezien de nummering van de servicemanuals zal de 645 waarschijnlijk ook wel in 1974 gepland zijn oorspronkelijk, al zal ik even moeten dubbelchecken of ik het 5 jaar na die constatering nog met mezelf eens ben.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum