WCS omvormer Combi 2000/60 (Toestel of techniek)

door ffeilers @, Breda, 03-08-2024, 15:14 (111 dagen geleden) @ Maurice

Maurice, de installatie is door het bedrijf gebeurd.
De omvormer zit alchter een paneel en is niet makkelijk te bereiken anders dan door demonteren.
Omddat ik garantie heb , 5 jaar, ga ik er niet zelf aan schroeven cq eventueel anders aansluiten. Het is geheel de verantwoording van de installateur.

Wat wel fijn is als ik precies kan vasts stellen is onder welke omstandigheden die koelkast en of omvormer de fout in gaan. Terug gaan naar de dealer en zeggen hij doet het soms niet is natuurlijk lastig (voor beide partijen).

Ik vond wel nog een artikel van Thetford waaruit blijkt dat de N4... series (waartoe de mijne behoort) bij wegvallen van de spanning automatisch behoren over te gaan op gas.
Dat doet de installatie dan ook indien aangesloten op walstroom 16A.
Waar het fout ging was een walstroom van 6A. (voor de duidelijkheid de prioriteit van de koelkast stond op automatisch: 220v, 12v, gas). De koelkast ging niet over op gas maar ging in storing. (en waarom het daar dus fout ging is tot op heden nog steeds niet duidelijk, in het begin werd nog gedacht aan verkeerde kabelhaspel, dat is in ieder geval uitgesloten).

Indien ik de koelkast niet op automatische keuze zet (prioriteit: 220, 12, gas) maar op een vaste keuze van 220 en ik verbreek de walstroomverbinding dan is de getoonde storing op het informatiepanel van de koelkast hetzelfde als de storingsmelding ten tijde van het gebruik van 6A op de camping.

Ik volg nu nog het advies op van goldline hier elders in de draad om een tussensnoer te maken ,met een kastje waar een b6 zekering-automaat.

Ik zal het resultaat zeker melden.

Er is 1 instelling op het bedieningspaneel wat mij bevreemd: als ik namelijk de knop Max Strom op 5 zet op het bedieningspnaeel en aanngesloten ben op walstroom, 6A of 10A of 16A maakt niet uit en ik zet in de camper de senseo aan dan wordt er een foutmelding 27 gegeven op het paneel, de aansluiting walstroom wordt verbroken (display symbool stekker op camper display verdwijnt) en de senseo maakt verder zijn werk af , dmv gebruik van de twee hh accu's. Het herstellen van de aansluiting op walstroom kan alleen door het aan en uit zetten van de omvormer via het bedieingspaneel van de omvormer.

mvg
Frans

[image]

[image]

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks