Display van een Revox B215 geeft geen VU weer (Algemeen)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 24-09-2025, 00:06 (15 dagen geleden)

Beste mede forumleden,

Ik heb een Revox cassettedeck de B215 en dat is een bijzonder ding.
De meeste signalen worden digitaal verwerkt en het deck werkt ook perfect. Ik heb nog nooit zo'n mooi geluid gehoord uit een cassette.

Het probleem dat er is, is het display. Dat bestaat uit 2 delen waarvan het eerste helft de tijdsduur aangeeft en het tweede deel geeft aan de dolby, mpx en ook de VU meter.
Alles is duidelijk zichtbaar behalve de VU meter.
Als de recorder wordt aangezet dan geeft hij niets aan maar op het moment dat er op PLAY gedrukt wordt dan schiet hij helemaal uit en blijft zo ook staan. Ook zonder signaal aan de ingang.
De recorder moet echt uitgezet worden wil de VU meter uitslag weer 0 zijn.
Het hele display heeft slechts 4 aansluitingen. Massa, +5 Volt, SCL en SDA signalen. (en nog 2 voor de verlichting)
Het display wordt aangestuurd door 2 IC's de PCF8577T, ieder IC heeft 40 aansluitingen.
Wat ik graag wil weten is het display stuk of is er wat mis met de aansturing van het SCL of SDA signaal. Ik heb geprobeerd om die signalen met de scoop te meten maar dat laat alleen maar wat rare signalen zien, niet echt duidelijk. De scoop wil niet echt triggeren op het signaal. Maar ondanks dat geeft het eerste display, dat dezelfde SCL en SDA signaal krijgt wel een goede tijdsweergave.
Hoe kom ik er achter of het display defect is of dat er ergens een hapering is in de digitale doorgifte van het VU signaal?

Jack Marotick

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks