Deelschakeling (Toestel of techniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 28-06-2026, 14:19 (6 uur en 25 minuten geleden) @ HM

Dat is nu net wat ik niet wil, werken met arduino of welke processor dan ook.
Wat de 4017 betreft ben ik er uit, onder de 5delen blijft de carry-out hoog.
Daar boven staan de gedeelde pulsen wel beschikbaar.
Met 1, 2 of 3 tweedelers er achter gaat het ook wel lukken.
De aangedreven stappenmotor geeft met de gebruikte aandrijfrol (rond ca 42mm) aan de binnenzijde van de ring ca .15mm per stap eventuele slip niet meegerekend.
Hangt dus van het gebruikte draaddikte af hoeveel stapjes er per omwenteling nodig zijn.
Het zal dus niet echt nauwkeurig hoeven te zijn, een paar stapjes meer of minder maakt volgens mij niet zo veel uit.
Heb op filmpjes wel gezien dat zo'n draad zelf het laagste punt zoekt, zeker als er meerdere lagen over elkaar gaan.
Ga nu eerst de schakelingen van delers, voeding ed. op een printplaatje plaatsen.
Dat lijkt me beter werken en proefdraaien dan zoals het er nu bij ligt![image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum