Philips VR948 SVHS ook maar weer eens geprobeerd... (Algemeen)

door henk vdb @, Breda, 30-08-2026, 13:30 (2 uur en 6 minuten geleden) @ Maurice
Gewijzigd door henk vdb, 30-08-2026, 13:39

Bijzonder dat je tandwielletjes het nog doen.
Is bekend probleem bij de turbo deckjes.

Ik heb wel meer dan eens bij deze apparaten het tandwielsetje van de lift moeten vervangen (*), verder niets voor zover me bijstaat.

Ondertussen werkt de afstandsbediening weer. Er was een spoortje dat van de + batterij naar de tor die de IR LEDs aanstuurt doorgerot. Draadje gelegd en werkt weer prima nu.

Heb diverse malen E180 tape laten lopen van begin tot eind zonder problemen en spoelen gaat ook goed (1 minuut 45 seconden voor een E180, zowel vooruit als achteruit).

Nog steeds geen monitor eraan hangen, maar dat zal wel werken denk ik.

Enige zichtbare probleem is dat er soms een gedeelte van de LCD uitgevallen is, komt na tikken ertegen weer terug en blijft dan werken zolang toestel aan is. Als hij langere tijd in standby gestaan heeft en dan weer aangezet wordt weer die uitval. Moet nog nader uitzoeken hoe de verbindingen naar LCD uitgevoerd zijn, daarvoor moet het front er nog een keer af.

Instellingen gedaan (taal, datum, tijd) en deze blijven behouden.
2026 als jaar te kiezen, verbaasde me wel, gaat tot 2032 denk ik.

(*) klein tandwieltje dat op metalen asje geperst zit breekt en slipt dan door. Euvel van zowat alle turbodecks denk ik.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks