digitaliseren van schema's (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-09-2012, 20:16 (4250 dagen geleden) @ Wil
Gewijzigd door Maarten Bakker, 08-09-2012, 20:25

Beste Wil,

Ik had nog niet naar de resolutie gekeken van jouw scans (die voor mij toch tot de betere kwaliteitscategorie behoren). 216dpi en opgeslagen als jpeg (waarschijnlijk dan wel in de laagste compressiestand) valt me inderdaad alleszins mee!

OCR is inderdaad een aardig struikelblok, maar voor mijn doeleinden toch uiteindelijk wel erg belangrijk. Daar ga ik dus toch nog even hard mee aan de slag een dezer dagen.

De scans waar ik voornamelijk op loop te mopperen zijn vaak 1-bits en in lagere resolutie zodat lijnen en letters erg hakkelig worden of dichtlopen (toevallig kom ik net een voorbeeld tegen in bericht http://www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=128305 en dat is opzich nog leesbaar; ik heb het erger gezien), of in doodgecomprimeerde jpeg (waar grijsvlakken en printlayouts erg slecht tegenkunnen, onder andere). In die gevallen lijdt de leesbaarheid eronder en zal OCR bovendien meestal erg veel handwerk vereisen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum