digitaliseren van schema's, als de scanner te klein is... (Toestel of techniek)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 11-09-2012, 16:34 (4247 dagen geleden) @ françois

Soms zijn er schema's of andere documenten die te groot zijn voor de scanner. Bijvoorbeeld een schema op A3 wat je met een A4 scanner wil scannen. Je kan dan het schema in twee delen scannen, maar dan is er het probleem hoe plak je die twee delen aan elkaar, zodat het weer een A3 wordt.
Ik had dit probleem laatst toen ik een mooie folder van Amroh wilde scannen. Het formaat was te groot voor de A3 scanner op het werk, zelfs groter dan twee keer te groot. Ik heb toen een stuk of zes overlappende scans gemaakt en probeerde die thuis met Photoshop aan elkaar te plakken. Dat werd een zeer tijdrovend werkje en bovendien was ik niet tevreden met het resultaat.

En toen schoot me te binnen dat ik een Microsoft programmaatje heb waarmee je panoramafoto's kan maken van een serie aaneengesloten foto's. Dat doet dat programma helemaal automatisch. En het leuke is, het programma is gratis! :-P

Ik heb de bestanden in dat programma geladen en die maakte er een prachtige collage van, waarbij de overgangen van de verschillende delen niet zichtbaar zijn.

Het programma heet Microsoft Image Composite Editor (ICE) en je kunt het hier downloaden: http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/groups/ivm/ice/

[image]
(verkleinde afbeelding)


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum