Alles lijkt vast te lopen in W7 (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 31-01-2019, 18:16 (1884 dagen geleden) @ soundman2

Windows checkdisk is een goede tool voor wat ik in mijn vorige bericht als optie 1 noemde: bestandssysteem controleren. Ik begrijp dat jij het vinkje hebt aangezet voor optie 2: schijffouten controleren; daar is het op zijn minst redelijk geschikt voor. In jouw geval is het waarschijnlijk dat er door de scan een pending sector is veranderd in een reallocated of uncorrectable sector, zodat Windows er geen last meer van heeft. Ik ben bij verdenking van hardwarefouten geen heel groot liefhebber van checkdisk als eerste tool, vandaar dat ik aanraadde om eerst even te "meten", zoals bij electronicareparaties ook gebruikelijk, maar het resultaat is in elk geval dat hij het weer even doet (tussen een paar uur en een paar jaar).

Ik verwacht dat je W10 wel zover kunt krijgen dat hij met je W7 licentie werkt. Ondanks dat het officieel voorbij is, las ik dat mensen er nog succes mee gehad hebben. Als niemand hier het weet, vind je misschien informatie op tweakers.net.

Op Hirens BootCD staan ook een aantal imageprogramma's, de optie om een image op het netwerk te maken zou daar zomaar ook ergens bij kunnen zitten, anders misschien op de UBCD of ergens los te downloaden. Ik weet zeker dat diverse betaalde software die optie heeft, en vanaf Server 2016 heb ik ook wel eens een netwerkimage gemaakt (alleen nog nooit teruggezet). Ik heb zelf de laatste 10 jaar ofzo geen netwerkimage gemaakt met vrije tools, dus kan helaas geen gedetailleerd advies geven.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum