info over BC177A (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 05-03-2020, 23:41 (1513 dagen geleden) @ soundman2

De emitterweerstanden zijn elk 1.5 ohm (volgens manual) dus parallel geplaatst 0,75 ohm wat dus wel dicht bij 0,68 ohm komt. Wat minder leuk is dat bij nadere inspectie ook andere weerstanden van de in totaal 8 stuks behoorlijk warm zijn geworden.


Naast deze defecte 22rh590 heb ik er ook nog één die wel op beide kanalen werkt en ook daar zie ik (gedeeltelijk) verbrande/aangetaste weerstanden. zie foto hieronder

[image]

En ja..... je hebt gelijk repareren is een vak.
Interesse is er zeker en de wil om (ervan) te leren is er ook en vandaar ook de vragen.
Ik ben in het gelukkige bezit van een kleinkind (2 jaar) en wat ik daar weer van leer is: het gaat met vallen en opstaan. Wij (grootouders) zijn erbij om er voor te zorgen dat er geen grote ongelukken gebeuren. Zo zie ik ook het forum. Ik pretendeer zeker niet een vakman te zijn, in tegendeel maar ..... elke vraag gesteld is feitelijk een goede vraag, foute vragen bestaan dus eigenlijk niet en op het forum zijn veel mensen met specifieke kennis en ervaring.
Het is apparatuur (o.a. Teleton) en nu ook deze philips welke eigenlijk geen tot beperkte waarde hebben (philips is voor mij jeugdsentiment,ik wist dat het bestond (15 jaar oud) maar kon het toen niet betalen), gaat het een keer mis dan is het nog geen probleem en ..... ervaring en kennis rijker.

mvg
Frans


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum