info over BC177A (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 06-03-2020, 12:37 (1505 dagen geleden) @ Peter1952
Gewijzigd door soundman2, 06-03-2020, 12:46

Inderdaad: De BC177 is een PNP transistor en de BC547 is een NPN transistor.
Maar waarom een equivalent? De BC177 is best nog wel te vinden.

Groeten,
Peter

Tja, zoals ik al schreef ligt ook bij mij de BC557 in grote aantallen in het bakje. Voor de BC177 moet ik dan weer van alles doen, op de fiets naar de winkel, bestellen op het web, waar die dan met de verzendkosten mee wellicht 5 euro kost, terwijl de BC557 het werk prima kan doen, zonder enige concessie. Bovendien is de wachttijd nul.
Als je voor echt authentiek gaat, heb je een punt, maar dat is meer zelfbevrediging (excusez le mot!). Geen mens ter wereld, buiten andere puriteinen zullen er ooit iets van merken of er opmerkingen over maken.
Als ik al reparaties uitvoer, voor bijv een verzamelaar, geef ik ook uitdrukkelijk aan dat ik repareer en niet restaureer. Ook vervang ik eventueel preventief alleen de onderdelen, die meer dan normale defecten kunnen veroorzaken.
Overigens denk ik dat de in deze versterker gebruikte 6-kantige "lock-fit" transistoren als BC147 vrijwel niet meer normaal te koop zijn en dus van verzamelaars of sloop of oude voorraden moeten komen. Dus als er BC147 op staat en ze hebben niet de specifieke vorm, dan zijn het dus geen BC147......
[image]
Lock-fit transistors


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum