X22K201 k9 22" Provisional (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 15-03-2020, 22:47 (1502 dagen geleden) @ Marcel van Grinsven

Gezien de afwijkende knoppen en de herkomst denk ik dat jij een echt prototype hebt, en dat de 22" provisional zoals die wel naar winkels is geleverd (minstens als demomodel, maar misschien ook wel voor het eerste seizoen van verkopen) en ook in de catalogus heeft gestaan, heel erg dicht bij het prototype zat.

De vroegste 26" modellen die ik ken zijn iets later, maar allemaal de submerkuitvoering. Ik heb ergens het idee dat Philips de productie langzaam heeft opgevoerd en eerst een beetje onder de radar nieuwe modellen verkocht om makkelijker in het veld eventuele fouten uit het ontwerp te halen voordat ze opeens massaal klachten zouden krijgen over het hele nieuwe productengamma tegelijk.

Dat men in week 18 van 1973 al bij de 16e revisie was en het chassis zijn "definitieve vorm" had gekregen zoals in het hele modellengamma gebruikt, laat zien dat ze er wel serieus mee bezig waren maar ook dat het een vrij solide ontwerp was.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum