hoe met scoop aan de LIFE kant meten (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 04-04-2021, 21:34 (1275 dagen geleden) @ Hersteller
Gewijzigd door soundman2, 04-04-2021, 21:59

Aan het werken met hoge spanningen zit altijd een risico, hoe dan ook. Je kunt alles proberen om 100% veilig te werken. Dat kan alleen als je niet werkt.
Ook met een scheidingstrafo kun je dodelijk verongelukken. Het is niet voor niets dat fabrikanten tegenwoordig er voor waarschuwen een elektrisch apparaat nooit te openen en dat er geen onderdelen in zitten die door de gebruiker vervangen kunnen worden.
De meesten van ons overleven een schok, omdat de omstandigheden vaak niet heel ongunstig zijn. Wat er dan speelt, is een foutje met een sluiting via een probe etc. Als je dan een toestel repareert, waarvan de netspanning door een kostbare print ploegt, dan zal de volgende stap beslist de aanschaf van een trafo zijn en een hoop gedonder met de arbo en de verzekering.
Na teruglezen van de link zie ik dat ik mijn werkwijze nog niet aan heb hoeven passen.
Ik kan overigens genoeg situaties opnoemen waarbij je gewoon geƫlektrocuteerd wordt.
Koop bij Ali eens een lekker goedkoop lichtorgeltje, waar inwendig netspanning geschakeld wordt met de jack-pluggen en waar van de audiotrafo bij de geringste audio oversturing de isolatie smelt. Kruipwegen, is iets voor in een bos ofzo........


Tip:
Haal het puntje achter de link weg, anders werkt hij niet en moet je copy paste doen en het puntje wissen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum