hoe met scoop aan de LIFE kant meten (Algemeen)

door kris ⌂ @, Gent, België, 04-04-2021, 22:23 (1117 dagen geleden) @ Hersteller
Gewijzigd door kris, 04-04-2021, 23:02

Maar een scheidingstrafo introduceert een nieuw risico, lees het advies van Tektronix in dit item op CO. https://www.circuitsonline.net/forum/view/137367
Met 10:1 probes zit er ook 2 x 9+1 meg tussen. Ik ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft, zoals gezegd, ik heb het nog niet geprobeerd. Het gaat me niet om de kosten, maar om de mogelijkheid.

Eeuh.. je moet niet de scoop, maar de DUT achter de scheidingstrafo zetten. De waarschuwing van tek gaat daar niet over, maar over het floating opstellen van de scoop, das wat anders. UIteraard moeten ze dat afraden, anders krijgen ze meteen een hoop advocaten over zich die er wel geld in ziet..

Je vraag was toch al beantwoord? het gaat met prima met een scoop in add en invert op ch2. Aangezien veiligheid je nauw aan het hart ligt raad ik dan ook probes aan die wat reserve hebben. 9 mOhm zegt niks over de maximum spanning die die weerstandjes mogen hebben, en je zit met een derating curve in functie van de frequentie. Vandaar 1:100..


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum