Hulp gezocht bij reparatie Yamaha CR-2040 (Toestel of techniek)

door Bart vdC @, 02-06-2021, 10:49 (1071 dagen geleden) @ Goldline

Cees, dank voor de suggesties, heb dit even op me laten inwerken voordat ik reageerde.

Kan je helpen aan 2 X 2SD845 origineel

Dat is alvast een begin, ik houd het in gedachten, als er nog meer beschikbaar elders zijn en ik aldus een compleet setje kan maken zo. Ik meende overigens begrepen te hebben dat de 2SD845 alleen goed samenwerkt met de 2SB755? De huidige 2SB700A's zouden dan dus ook alsnog vervangen moeten worden?

je zou deze eindtrap ook kunnen laten werken met slechts 2 moderne eindtorren per kanaal echte Motorola/ON A1943 - c5200 bij Farnell .

Dit klinkt interessant, ik denk dat ik je een heel eind begrijp maar ik snap het nog niet helemaal denk ik. De 2SD736 kan tot 12A collector stroom hebben en heeft een rating van 100W. Twee van deze in parallel geeft dan 24A en 200W. De 2SC5200 komt een heel eind maar kan maximaal 17A en 150W. Volgens specificatie kan de receiver een continu RMS vermogen per kanaal van 160 Watt/4ohm of 180 Watt DIN leveren. Het lijkt er op dat de oorspronkelijke 2SD736/2SB700A twee parallel per kanaal ruim over-designed waren. Zo bekeken kan ik dan wellicht toch wel toe met de A1943/C5200 enkel ipv parallel. Zou het eventueel kunnen dat de A1943/C5200 enkel dan bij hoog geluidsnivo meer vervorming geeft dan de oorspronkelijke torren in parallel?

Voor die 150 ohm weerstanden kan je zoeken op veiligheidsweerstanden, of brandvrij.
Bij een gebrek daaraan monteer je metaalfilm-types op afstand van de print met glazen kralen :-D

Dit is een goede optie denk ik, dank voor deze suggestie

PS. veiligheidsweerstanden kan ik bestellen voor 2€ per stuk

Als ik er niet uitkom met de metaalfilm/glazen kralen zal ik even contact met je opnemen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum