van LS-uitgang een line-out maken (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 22-12-2021, 11:37 (877 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door soundman2, 22-12-2021, 11:41

Met een trafo naar 7k, kun je er als alles goed werkt een 230V lamp op laten branden, dus dat lijkt me een gevaarlijke oplossing.

Als je op maximaal volume een "net aan groot genoeg" signaal uit je koptelefoonuitgang krijgt, is er waarschijnlijk iets stuk of verkeerd aangesloten.

Tja , al de hele tijd probeer ik aan te tonen dat er te weinig gegevens zijn om een goed antwoord te geven.
Ik heb in mijn verhuur pool zgn slave versterkers staan. Die zullen met de meeste signaalbronnen slecht werken, als je niet weet dat de ingang bedoeld is voor aansluiting op een 100 Volt lijn. Vrijwel geen enkel hulp apparaat of spanningsdeler zal werken als je dat niet weet.
Ik gaf het al eerder aan, zolang TS de ingangseigenschappen van de actieve boxen niet opgeeft en dat de beschikbare uitgangen op de stereoset goed werken, kun je hier nog dagenlang over soebatten.
Misschien zou een typevermelding van de boxjes nog wat gegevens kunnen opleveren, of desnoods een foto. Dan kun je misschien inschatten waar ze voor gediend hebben, of waar ze bij horen, en een inschatting maken wat voor ingang ze hebben.
Voor TS moet het als hij ze heeft staan al helemaal geen moeite zijn om wat uit te zoeken met een toongenerator of iets dergelijks. Helaas hebben we van TS nog niets gehoord.
Misschien moet er wel een slotje op deze zinloze discussie!


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum