L6X38T versus 22RL798 (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 27-12-2021, 01:03 (872 dagen geleden) @ Armand

Ik vrees dat hij ook alles simpelweg TO-1 noemt dat er een beetje op lijkt...

Nou moet ik zeggen dat nu ik even op zoek gegaan ben, ik ook tegen 'problemen' aanloop, dus zo raar is het ook weer niet.

Siemens heeft het bij de smalle transistoren in de datasheets simpelweg over "TO-1 ähnlich, nach DINxxxxx" en Telefunken laat elke mogelijke benaming weg en geeft gewoon alleen de tekening met maatvoering en aansluitingen.

En ook wat oudere tabellenboeken noemen alles met 3 draadjes en een diameter van 5 a 6mm soms gewoon TO-1.

Het zou kunnen dat de TO-norm net als de SO-norm een vrij grote variatie toelaat, maar een millimeter verschil in doorsnede en een lipje in plaats van een stip?

Je zou zo'n huisje dan bijvoorbeeld ook TO-18 (9mm) kunnen noemen met dus de hoogte tussen haakjes, in plaats van TO-1. Zo worden de hogere TO-92 varianten uit Japan ook vrij algemeen beschreven.

Philips had het later wel goed bekeken en maakten gewoon hun eigen norm (samen met andere Europese fabrikanten?). Die hielden toen niet meer de SO- of TO-nummers aan maar SOT-nummers (small outline transistor) die de details beter beschreven. Enkele honderden behuizingen inmiddels...


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum