Versterker met kraak/ruis (Toestel of techniek)

door Laurens48711, 04-09-2011, 22:11 (4630 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Oej ik geloof dat er inderdaad een hoop mis is gegaan door mijn post:-(

Dat is erg jammer en uiteraard niet mijn bedoeling geweest. Ik heb alleen willen schetsen dat het probleem waarschijnlijk in de condensatoren of/en de transistoren zit en dat een gehele revisie altijd nuttig is.
Dat dit geen repareren is weet ik ook wel, maar ik vind aan de andere kant ook dat er niet al te moeilijk moet worden gedaan en onnodig maar zijwegen moeten worden gezocht om een revisie niet plaats te laten vinden.
Elke oude versterker knapt op van een revisie, en daarmee haal je ook 90% van de fouten en potentiële fouten uit je apparatuur. Ook kan het juist verborgen gebreken aan de kaak stellen, en als je het toch al gaat doen, waarom dan niet meteen, 1 elcootje vervangen terwijl de rest eromheen net zo oud is, is ook zonde.
Vergeet niet dat de apparatuur al jaren oud en met een revisie makkelijk nog langer weer ingezet kan worden en voor een versterker als die van Lee kost revisie rond de €15,- aan onderdelen en een avondje werk. Je kunt voor dat geld ook een andere, oude, tweedehandse versterker kopen, die het nu misschien goed doet maar over een tijd weer problemen gaat geven, dat is mijn mening.

Ik neem vervolgens ook aan dat iemand die ervaring heeft met apparatuur, en of dat nu alleen met buizen of transistor of allebei is doet er niet toe, zichzelf in staat acht om de reparatie/revisie te doen. Mocht hij dat niet vinden dan moet je ook eerlijk zijn en tot die conclusie komen.

Dus Lee, sorry als ik je op een dwaalspoor heb gezet, en aan alle anderen, sorry voor deze lange uiteenzetting, maar dan weten we in ieder geval waar we het over hebben.

Groeten,

Laurens.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum