vervolg op de “Standard SR160S” cassette recorder reparatie (Toestel of techniek)

door Ludo @, Capelle aan den IJssel, 31-10-2023, 22:39 (179 dagen geleden) @ soundman2

Hi Soundman2 bedankt voor het meedenken. Lastig te zien op zo'n volgestucte print.
Ik heb inmiddels in beide kanalen alles losgehaald wat maar kan, er blijft nu een heel basic versterkertje over:
[image]
[image]

Het onderste kanaal (foto) is het probleem kanaal. Je ziet wel wat vlekjes op de print maar dat is soldeerhars denk ik, het is hard.
De 1k5 weerstand die loshangt is om het RC netwerkje, zie schema, los te koppelen. Ook de uitgangs elco in het foute kanaal maar verwijderd, ik meet het signaal op de collectors vd de torren. De enige nog originele elco (links onderin) zit over de voeding van -4,2V. De emittor elco vd laatste tor die lijkt te ontbreken zit aan de achterkant gesoldeerd.
Er zat trouwens weer een fout in mijn vorige schema; de 47k terugkoppel? weerstand zit van de emittor van de laatste tor naar de basis vd eerste, in bovenstaand schema nu verbetert (in het bovenste kanaal, de tekening van het onderste kanaal moet ik nog aanpassen), ik heb geprobeerd hem te verwijderen maar dan werkt de versterker niet meer, hij is echt 47k als je hem doormeet.
Het probleem is nog steeds hetzelfde; er is een groot verschil in versterking tussen beide kanalen, wat zich al manifesteert na de eerste tor. Nogmaals de ingangen zijn kort gesloten middels een draadbrugje net voor de 2 ingangselco's. De eerste tor heb ik verwisseld tussen beide kanalen zonder resultaat.
Hardnekkig probleem zeg..


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum