Een film maken met printplaten (Algemeen)

door justinbentvelsen @, 18-07-2024, 12:07 (52 dagen geleden) @ MarcelvdG

Ha Marcel,

Bedankt voor jouw reactie!

Het is wat lastig onder woorden te brengen. Eigenlijk wil ik de gehele levensloop van een printplaat laten zien. Dus dat betekend ook het winnen van grondstoffen tot de fabricage inderdaad. Maar het daadwerkelijke proces ga je niet zien. Het worden allemaal maquettes, de een nog ingewikkelder dan de ander (oops...). En een 'stad' aan printplaat onderdelen is er eentje van. Al is hoe bijv ASML het doet ongelofelijk interessant en gecompliceerd is dat voor mijn film net iets te letterlijk. Maar bedankt voor de suggestie.

Ik heb door kringloop winkels af te struinen al een stuk of 5 moederboards kunnen vinden maar dit zijn (na verder onderzoek gedaan te hebben) niet de printplaten die ik zoek. Eigenlijk zoek ik de printplaten die je op de afbeelding ziet. Heeft u enig idee waar dit soort printplaten te vinden zijn van dit formaat, als in welke apparatuur zitten deze? Of zijn deze printplaten echt heel bijzonder?

Oh dat klinkt interessant van de printplaten op zolder, heeft u voor mij misschien een afbeelding? Het klinkt wat plat maar het gaat mij puur om het uiterlijk van de printplaat (het blijft ten slotte een film :-) ). Jammer wel dat het bedrijf failliet is gegaan.

Koyaanisqatsi is een prachtige film in mijn opzicht! Maar de film die ik wil maken wordt geen documentaire. Al kan ik dromen dat ik ooit een film maak van dat niveau.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum