aardbrom Phl AF967 (Toestel of techniek)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 26-02-2012, 19:09 (4590 dagen geleden) @ Jac Janssen
Gewijzigd door Maurice, 26-02-2012, 19:10

Jac,

Klopt en 2 weten meer dan 1.
Je kan 10x meten tot er 1 zegt heb je dat al gemeten, dat zo logisch is als wat.

De 967 is ook getweakt middels zeer stevige audiokabels, en denk je zit wel 100% snor.
Inwendig aarddraad gewoon los nooit aangesloten,.

Dual 721 zit op de FA960 middels verloop DIN-Clich en geen losse aarddraad en werkt uitstekend.

Maar ja als van de Philips 967 stekkertje aan versterkerzijde rot is....
blijf je zoeken.

Had ook al gedacht aan bedrading shell zelf daar ik met de beide shell's van de Dual 1010 daar flink problemen mee had.
Die waren flink Ohms geworden doordat eenvoudig geklemd zit ipv gesoldeerd.

ah ja
Lekker klooien met Pu's de laatste tijd.

Dual 1215 is straks ook weer 100%, wat smering en nog even wachten op een goede shell daar de veer pennetjes er uit liggen.
Mijn Pa gekochrt in 1971.
Weet nog goed dat ie binnen kwam nadat hij getracht had geluid uit een pu te krijgen via de LS van de radiodistruibutie....

Technics SL-1400 ook weer top vandaag, potmetertjes pitch gereinigd en werken ook weer.
Is ook een mooie pu.
Element is een ACOS M-7 geen idee of dat een beetje wat is, klinkt redelijk.

412 klinkt mij betreft fenominaal, de Dynavector is mij wat te clean.
Dwarsfluit klinkt op de 412 toch wat fijner in het oor.
Shure M75D zit daar weer net iets onder.

Vandaar de boel op een rij.
Kun je makkelijk doorwisselen , genoeg meningen op het net te vinden maar wil het toch zelf horen niet?

Overigens raad ik velen toch eens aan de 22AH467 luidsprekers eens te gaan beluisteren.
Mijn B&W DM320's liggen al op zolder, ondanks dat dat toch hele flinke kwalitatieve ls'n zijn, destijds FL990,- de stuk met olie gevilde tweeters.
Maar vallen geheel weg tov de 467's.

Ok de zeer strakke bass is ietsjes afwezig bij de 467 maar een vleugel op de plaat staat hier geluidstechnisch midden in de woonkamer en ik weet hoe die vleugels klinken.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum