aardbrom Phl AF967 - Aha de reden draad los (Toestel of techniek)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 28-02-2012, 00:36 (4589 dagen geleden) @ Jac Janssen

Jac,

Inderdaad een brom is er op veler manieren en op den duur hoor je wel wat voor soort brom het is en aan hand daarvan wel te destilleren wat het probleem kan zijn.

50Hz of 100Hz brommen, spetterende en knetterende brommen.

Daar we het hebben over MM elementen zit daar natuurlijk een spoel in en kan dus ook nodige oppikken.

Kunststof armen cq shell's dan wel alles metaal en hoe heeft men dan de aarding verzorgd.

Bij bestudering van de beide elementen blijkt dat ondanks kunststof P-beugel element het moertje net het metalen huis element aantikt. De 412 hoewel goudkleurig alu huis het huis geïsoleerd is van eigenlijke element.
De arm en shell van de Philips 967 is aluminium.
Dat de reden dat als de externe massakabel wordt aangesloten je rare dingen gaat krijgen.

De Dual 721 is de kop geheel van plastic.
Zomaar toch een hele studie geworden zo'n pu aansluiten P)
Is eigenlijk de eerste waar ik zoveel mee van doen heb en ik heb er toch een boel cq een boel gehad.

Laatste brommetje wijt ik ook aan de opstelling daar 220V slof ook achter de amp ligt en de audiosnoeren door zelfde gat buiten de kast gaat.
Het gaat niet anders en dien ik het er mee te doen.
Vandaar op 50% begint te vernemen en op 75% volume redelijk aanwezig maar zal tov audio het niet hoorbaar zijn .
Tevens boven de 50% volume moeten mijn buren de muziek toevallig ook kunnen waarderen.

Zal eens proberen of ik de kabel geheel kan ommantelen, dat is volgens mij een goed idee.Die mantel op beide chassis, amp en pu, aansluiten.

Versterker zelf is dood stil ,niets, op 100% volume en oor IN de luidspreker.

DIN ben ik het geheel met je eens, daar Clinch veel sneller problemen krijgt met de massa, loshalen en vastzetten je nog wel eens kunt trekken en duwen, dan wel dat de boel er zo uitvalt.
DIN ben je met 1 stekker klaar.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum