problemen videocenter na ombouw 26c868- layout en schema controll (Toestel of techniek)

door Bjorn Kusters @, 10-12-2014, 18:05 (3642 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Henk,

Dit zou wel zo kunnen zijn , maar het volgende komt dan meteen in mij boven:

Als er verschil zou zijn in de uP , en die is er wel , waarom kan dan de uP van zowel de 868 als die van het videocenter een en dezelfde controll module aansturen?
.

In de toestellen zitten dezelfde controll modules
In de doc staan dezelfde modules
Echter de modules in de tv's zijn anders dan in de doc.
De 868 komt er wel mee weg en het videocenter niet.
Als beide toestellen dezelfde modules nodig hebben mag je er toch vanuit gaan dat de aansturing ook op dezefde manier gebeurd , ondanks de beide computers over een andere uP en andere opbouw beschikken.

Vergeet niet de prosessor stuurt goed aan , alleen na het IC wat deze pulsen moet versterken is niets zinnigs aanwezig.
Dit zou m.i. een defect ic betekenen.

Maar al is het aansturen van de kanalen opgelost , lost dit voor zo ver ik kan beoordelen nog niets op aan het search probleem.
Voor de search te kunnen laten werken moet lijn E laag zijn , de uP stuurt dit ook goed aan , en pulsen komen aan op de ingang van het IC.
Maar achter het IC is constant 12V aanwezig dus hoe wil die lijn laag kunnen gaan?
Dit stukje snap ik dus echt niet.

Bij de 868 is die constante 12V niet aanwezig dus hierbij gaat lijn E hoog en laag en worden de search toetsen in en uitgeschakeld zoals het hoort.

Ik weet echter niet of die por regeling incl schmittrigger cirquit ook bij de 868 aanwezig is.
Die 12V achter het ic komt namelijk vanaf de pull up weerstanden.
Dat deze weerstanden het een of ander "omhoog trekken" dat begrijp ik uit de beschrijving.
Dit zal met de een of andere spanning te maken hebben die nodig is in het schmittriger cirquit of op de lijnen a tm e.

Gr Bjorn

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks