duidelijk waervoor de pull up weerstanden dienen maar.... (Toestel of techniek)

door Bjorn Kusters @, 10-12-2014, 18:42 (3642 dagen geleden) @ Bjorn Kusters

Hallo,

Na weer wat verder gezocht te hebben is inmiddels vrij duidelijk waarvoor pull up weerstanden dienen.
Dit is als ik het goed heb begrepen om te voorkomen dat open ingangen gaan zweven.
Maar ik vind alleen info over pull up bij open ingangen , maar hier zitten ze aan de uitgangen , geld hier hetzelfde?

Dat is allemaal heel mooi maar:

Bij het videocenter komt via de pull up weerstanden 12V op de lijnen a tm e.
Echter vanaf de controll module komt via de betreffende search schakelaar ook 12V aan op de lijn e.....van enige spanningsvariatie kan dus geen verschil zijn.
Volgens mij moet die pull up spanning lager zijn zoals bij de 868 het geval is.
Bij de 868 staat er op lijn e (als ik me niet vergis na 2 dagen geleden te hebben gemeten) 2V en komt via een van de search schakelaren 12V op lijn e aan.
Dit zorgt voor een stijging van 10V waardoor de search gestart word.

Nu is mijn vraag loopt er een stroom vanaf de uitgang van een werkend ic326 (zie foto) naar massa.
Dit zou , indien dit het geval is , voor een spanningsdaling kunnen zorgen van de 12V die geleverd word door de pull up weerstanden waardoor de 12V vanaf de schakelaren wel "gezien" word.

Als die 12V op lijn e 10V lager zou zijn zou het hele search probleem er niet zijn.
Want in de huidige situatie heb ik als test de pull up weerstanden onderbroken waardoor er geen 12V op de lijnen a tm e aanwezig is waardoor de search gewoon naar behoren werkt.

Wellicht denk ik geheel verkeerd maar ik probeer zelf ook mee te denken.

Gr Bjorn

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks