Grote elco's vast zetten, maar met welke lijm of kit? (Toestel of techniek)

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 03-06-2015, 13:53 (3558 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Tonmeister Henk †, 03-06-2015, 14:01

Ik reken mij niet tot de High End freaks maar wil een door mij gemaakte opname cq premaster zo goed mogelijk kunnen beoordelen en heb daarom wèl zelf een DA convertor gebouwd .Ben daar ruim anderhalf jaar mee doende geweest . De winst hierin bleek na een hoop geëxperimenteer voor een groot deel het paren van onderdelen , de weerstanden zelfs op 3 decimalen . Als je ziet wat dat aan tijd kost kun je je ook voorstellen waar de prijs van bepaalde apparatuur vandaan komt...Het resultaat mag er nog steeds zijn , dat ding kon destijds wedijveren met merk convertors van boven de 5000 harde guldens . Was bij elkaar aan onderdelen ook niet een koopje , maar wel de moeite waard . Aan de andere kant kan bij mij het knopje (gelukkig) nog steeds om . Ik kan nog steeds uit m'n dak gaan van een goed stuk muziek op een minder bedeelde installatie , zelfs van een 78 toerenplaat ! Het gaat uiteindelijk toch om de muziekbeleving . Door kreten als "het klinkt zoals het hoort" word ik echter zwaar getriggerd .
Dank zij een welwillende dealer alhier heb ik in "de goeie tijd" een enorme berg aan interlinks , luidsprekerkabels , "exotische " componenten en noem maar op vrijblijvend uitgebreid kunnen uitproberen . Daar ben ik nog steeds dankbaar voor , heb daar waanzinnig veel van opgestoken . Tezamen met de bijna 40 jaar aan eigen opnames is dit in de loop der jaren een onvervangbaar referentie platform gebleken . Dat is dan ook de reden dat ik nogal eens fel uithaal naar de "Anti High end maffia" die in mijn ogen op dezelfde manier als de "High end maffia" zelf ongefundeerd dingen roept . Zoals ik dan meestal besluit : niet geprobeerd ? Kop houden !

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks