Maar nog niet opgelost... (Toestel of techniek)

door Ludo @, Capelle aan den IJssel, 04-04-2016, 07:55 (3164 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik ben inmiddels weer een stap verder, het begon er een beetje hopeloos uit te zien :-|

Alle transistoren zitten in voetjes, en ja een van de eindtransistoren zat er niet goed in...
Nu komt er zeer goed geluid uit bij de "opname meeluister" stand, betekent in ieder geval dat het hele versterker gedeelte en luidspreker goed is!

Maar opnemen doet ie niet, de oscillator functioneerd en je hoort heel, heel zachtjes met vol volume de muziek.
Bij het afspelen van een voorbespeeld bandje heb ik het probleem dat mijn bandrecorder 2 sporen is en dit apperaatje volgens mij niet, ik hoor namelijk 2 sporen door elkaar, het volume is wel redelijk, dus ik denk dat de opname/afspeelkop heel is, moet dus toch weer die voormagnetisatie oscillator zijn; ik vermoed dat de verhouding voormagnetisatie tov muziek signaal niet goed is? De oscillator spanning is namelijk hoger als de voorgeschreven 33 volt.

Ik heb op de Driebergen beurs een DM71 gescoord voor 2 euro, die ga ik eens proberen.

Groeten,
Ludo

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks