Maar nog niet opgelost... (Toestel of techniek)

door Ludo @, Capelle aan den IJssel, 14-04-2016, 11:01 (3154 dagen geleden) @ kris

OK vandaag de nieuwe OC74 geplaatst! Nog bedankt voor de snelle levering!
De 6k8 weerstand tussen plus en basis verwijderd (die de oscillator met de oude OC74 moest opstarten), en zie de oscillator start zonder problemen. M.a.w deze tor was dus slecht.
Nu de stroom door de kop opnieuw afgeregeld; hiervoor moet ik R28 (100k) helemaal op 0 ohm draaien mmm... Maar goed er loopt dan 1,3mA (ik meet 178mV-pp over een 47 ohm weerstand in serie met de kop). Over de kop staat nu 100V-pp, das volgens mij 35V dus das vrij goed in de buurt van wat op het schema staat; 1,3mA en 33V.

Echter de vervorming is er nog steeds :-(

Even recapitulerend; Ik neem op (probeer verschillende standen van opname sterkte en ingangssignaal), het meeluister geluid hierbij is van perfecte kwaliteit, ook als ik de meeluisterstand vrij hard zet. (heb ook al geprobeerd meeluisteren helemaal op 0 te draaien)
Maar bij het afspelen hoor je met name dat de lage tonen behoorlijk vervormd zijn.
Het feit dat het meeluister geluid goed is betekent volgens mij dat het probleem nog steeds rond de oscillator en kop zit. Veel componenenten zitten hier niet.
De oscillator-sinus is wel iets vervormd aan de onderkant (ziet er niet uit als een perfecte sinus) maar dat zou toch geen kwaad moeten kunnen het is toch veel te hoogfrequent. Waarom zouden die lage tonen zo vervormen; zou er toch nog onvoldoende stroom door die kop lopen..

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks