Voedingsperikel, gaat de goede kant op (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 21-10-2016, 14:35 (2966 dagen geleden) @ soundman2

De power adapter had ik al doorgemeten, gaf spanning, en een andere geprobeerd, zonder resultaat, dus de adapter is buiten verdenking.

Ik mat echter geen spanning op de elco C417 van 2200 (inmiddels schema gedownload, praat inderdaad veel makkelijker Soundman!) noch op C412 van 4700uF. Maar bij het controleren van de metingen na tip van Goldline zag ik dit:

[image]

De hete pin van de voedingsadapteraansluiting maakt slecht contact! Erop drukken gaf al meteen een vonkje. Dus dit even losgesoldeerd, blijkt me daar de hele printbaan verwoest op die plek:

[image]

Deze piano is gebruikt op studentenfeestjes, dus misschien iets te hard ermee gesmeten! Als die gasten eens wat minder feesten en harder studeren blijven de spullen misschien ook wat beter heel. Dit maar even hersteld met wat extra draadwerk:

[image]

En bingo, nu heb ik wel spanning op C417 en die is verder te volgen tot aan Tr401. Verder gaat het niet, die tor wordt aangestuurd vanaf een andere printplaat dus om verder te testen moet de hele boel weer ingebouwd worden!

Dat ga ik nu maar even proberen, ik vind het best wel lastig dat je niet alles kunt checken in uitgebouwde toestand, maar vooruit.

Verder, het is inderdaad zo dat de eindversterkers ook op deze print zitten, het zijn een stel 4580DD opamps en een LA4625 IC dat tot 2x 6W versterkt. De twee 10W speakertjes zitten ook met een klemverbinding op dit chassis.

Goed ik ga verder knutselen en jullie horen van me!

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks