Vastzittende presetmeter Philips 22RH742 - toestel werkt weer! (Toestel of techniek)

door Otto @, Drenthe, 09-10-2020, 09:34 (1453 dagen geleden) @ Otto

Intussen de meter en de lampjes weer aangesloten. Alle werken weer. De schaal is mooi verlicht met de GE lamp. De meter loopt weer keurig mee met de FM-frequentie. En het stereolampje doet ook weer keurig mee. Er is nog wel wat verschil. Het originele lampje (Philips 3731MP.X, 6,3V/44 mA)is er één met een lange ballon:

[image]

Terwijl de vervanger (6V/50mA) een met een kogelvormige ballon is:

[image]
Foto's: website J. van Schaik Consultancy.

Maar ik denk niet dat dat verder een probleem is. Misschien dat het lichtbeeld ietsjes anders is.

Ook op de AM banden heb ik intussen wat leven. Na aansluiten van een draadantenne bleek de KG wel te werken. Gaf bij mij het vermoeden dat het over het bekende schakelprobleem kon gaan. Na wat "pianospelen" kreeg ik de MG weer aan de praat. De LG doet het af en toe ook, maar heeft nog wel wat problemen in de schakelaars. Ik moet daar nog iets meer tijd in steken. Het toestel heeft natuurlijk jarenlang alleen maar op de FM gespeeld. Het is overigens een zeer gevoelig toestel op de FM. Met een draadje van een halve meter knallen de zenders er uit.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum