Probleem met omvormers zonnepanelen (Algemeen)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 14-04-2021, 21:25 (1101 dagen geleden) @ Rob Groningen

Ah dit is zo'n Omvormer geval die netwerk omzeep helpt.
Je zult maar zo'n figuur in je buurt hebben die netwerk probeert op 253V te zetten.

Gevolgen voor apparatuur van je buren kunnen aanzienlijk zijn.

De TRUUK is namelijk €€€€€ of wel Leveren AAN het netwerk als dat niet nodig is.
Als Netwerk voldoende voorzien is van energie voor huidige verbruik in jouw netwerk
Echter die panelen van jouw staan in de Volle zon zich te vervelen.

Om TOCH te leveren AAN het netwerk gaat jouw omvormer de spanning verhogen zodat JIJ
wel kan leveren.
Buren hebben ook zo'n type omvormer, die wil het zelfde doen en gaat OOK de spanning
verhogen.
Gevolg ketting reactie tot dat hele zaakje op max ingestelde spanning staat,
kennelijk 253Vac.

Als je mijn buurman zou zijn gaat de KNIP tang in die kabels.

EEN 230V spanningsnetwerk werk op principe van Vraag.
Ik zet een lamp aan , aan de andere kant moet IETS harder werken om dat te leveren.

Als de gehele wijk, inclusief Zonneweides en Windmolens samen met de generatoren in netwerk allemaal op volle toeren draaien is de VRAAG Wie heeft meeste recht om te gaan leveren.Terwijl Er géén vraag is en alle op strand in de zon zitten.
Behalve die paar elektrische klokjes en wat koelkasten die staan te snorren.

ALLE willen €€€€'s zien om hun investering te laten renderen.
Zie daar de wet van de omvormers En wie heeft het lef deze hoogste af te regelen.

Er zou werkelijk de hoogste straf moeten staan op deze werking.
Maar ja de Hysterie van het "klimaat"en de waanzin er om heen.

Ik zou zeggen, Allemaal daken VOL leggen en dergelijke omvormers installeren.
Is de Vervuiling van MILIEU!!! Gigantisch door al die elektronica wat de prullenbak in verdwijnt omdat het rap defect raakt door dit soort praktijken.

Oh we zijn zo goed voor het Klimaat! NOT.
De afval berg, het nodeloos vervangen van apparatuur met alle grondstoffen verbruik
Nu weer CHINA waaruit blijkt dat grondstof Zonnepanelen gedolven worden door DWANGARBEIDERS. = Misdaad.
Vervolgens al dat energie verbruik en hele keten van vervoer etc,.

Ondertussen roepen "IK ben goed bezig"..


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum