Sanyo JCX-2600KR Mute probleem (Toestel of techniek)

door ElektroNick @, Kalmthout (Antwerpen - Belgiƫ), 20-04-2014, 10:59 (3876 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Soundman2,

Goed nieuws, de radio werkt! Ik heb Q351 uitgesoldeerd om de basisspanning na te meten, deze is nog steeds negatief maar schommelt tussen -0,01V en -0,2V.
Overigens staat er op de basis een lelijk sinusvormig signaal van enkele millivolts dat sterk daalt als ik met mijn hand het chassis aanraak.

Nadat ik Q351 terugplaatste en de radio aanzette werkt hij zowel op MW als FM.
Ik heb er geen verklaring voor (misschien ligt het aan mijn povere soldeerkunsten), de basisspanning op Q351 blijft echter negatief.

Ik denk wel dat we kunnen stellen dat Q354 wel degelijk defect was?

Helaas is de ontvangst nog zeer slecht.
Met een lange draadantenne ontvang ik op MW enkel "Radio Maria. :-)
Op FM ontvang ik een vijftal sterke zenders maar niet in Stereo. De ontvangst is overigens het best als de "tuning meter" naald rechts van het middelpunt staat.
Op het middelpunt ruist de radio verschrikkelijk. Ik ben bang dat er dus nog wat mankeert aan de afregeling van de radio. Daar heb ik namelijk helemaal geen ervaring mee.
Hopelijk heeft de vorige eigenaar niet aan de spoelkernen zitten draaien of zoiets... :-|

Of zou de slechte ontvangst erop kunnen wijzen dat er nog een fout zit in de schakeling?

Fijne Paaszondag ;-)

Nick

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks