Sanyo JCX-2600KR Mute probleem (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 22-04-2014, 18:43 (3876 dagen geleden) @ ruudtx
Gewijzigd door soundman2, 22-04-2014, 18:47

Helemaal te gek dat FM afregelen is gelukt!!

Er is dus aan gedraaid, dat is oorzaak problemen.
Er zitten ook enkele instelpotjes in, om mute en stereo inschakelnivo in te stellen enzo. Volg service doc om die in te stellen, en anders een beetje experimenteel, kan niets misgaan. Dus bij heel zwakke zenders (zonder antenne, moet er gemute worden, bij ruis in stereo moet er naar mono worden geschakeld.

Tja, dat moest haast wel. Ik gaf al aan dat drie fouten gelijktijdig in één apparaat niet zo vaak voor komt. Waarschijnlijk is het toestel op de defecte transistor uitgevallen en daarna in verkeerde handen terecht gekomen.
Overigens is repareren op afstand ook geen sinecure. TS was bereid om de uitgestippelde weg te volgen en niet het hele toestel tegelijk aan te pakken.
Systeem in je reparatiemethode en je bent er veel sneller uit.
"Kan niets misgaan", is niet helemaal waar. Helaas heb ik een aantal malen meegemaakt, dat een eigenaar van een toestel al vast had gecontroleerd of alle schroeven nog wel stevig vastzaten. Eenmaal was daar een all band ontvanger bij.
Dan hoef ik niets te vertellen. Een tip over de juiste behandeling van de kerntjes is volgens mij geen overbodige mededeling.
Ik wens ElektroNick nog veel plezier met zijn toestel.
Ik heb een stereogenerator staan, dus als TS zou willen optimaliseren, dat ligt dat in de mogelijkheden.

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks