Partities weg… (Computertechniek)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 29-03-2010, 21:33 (5144 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Windows7 en Acronis schijnen dus met elkaar op gespannen voet te staan.

Tja, dat lijkt me een aannemelijke oorzaak. Ik kan verder niets anders bedenken. Maar toch is het raar dat het eerst wel werkte.
Ik had wel alle veranderingen onder XP gedaan en Windows 7 leek het allemaal prima te vinden. Trouwens, toen ik alles reorganiseerde had ik Windows 7 nog niet geïnstalleerd, dat kon pas nadat ik ruimte had gemaakt.

Misschien is de oorzaak van het verdwijnen van de harde schijf alleen te wijten aan een corrupt bootmanager record?

Zou kunnen. Dat lijkt steeds aannemelijker. Ik zal eens opzoeken hoe je in Windows XP, Vista of Windows 7 de MBR kan repareren. Met Fdisk zal het niet gaan, die kent geen NTFS en kan ook niet overweg met zulke grote schijven. Bovendien, er zit ook geen diskettestation in mijn pc... :-D
Maar laat ik eerst eens wachten of de helpdesk van Western Digital misschien nog slimme ideeën heeft. Ze wilden nu enkele schermafdrukken... Dat kan dus nog wel even duren, want ze zitten nog in de fase dat ze overtuigd moeten worden dat er werkelijk een probleem is.

Groeten,

Piet.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum