vragen videocenter 8078 (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-11-2010, 18:17 (4927 dagen geleden) @ Bjorn Kusters
Gewijzigd door Maarten Bakker, 07-11-2010, 18:35

We hebben hier te maken met een "Made in Sweden" product van ongeveer februari/maart 1980, zo te zien. De beeldbuis is van 1979, dus dat klopt wel ongeveer. Mogelijk vanwege de Zweedse herkomst ook anders dan het exemplaar op rm.org (eens kijken of ik kan zien waar die vandaan komt, het kan ook dat ze maar uit 1 fabriek kwamen, in dat geval liggen de verschillen bijvoorbeeld aan de stand van de productie). Ik vermoed dat het chassis gewoon origineel is, maar kijk eens wat er op de typesticker (rechtsachter op het chassis) staat aan typenummer en serienummer? Klopt mijn datering met de oranje stickertjes op de ceramische RGB-modules op de beeldbuisprint? Daar zou dan iets van 8002 of 8003 op moeten staan.

Wat betreft de verbinding met de videorecorder: Ik zie onderaan de TV een rechthoekige connector zitten, van hetzelfde type als op de videorecorder aanwezig moet zijn. Geen kastjes nodig dus, alleen een passende kabel.

Wat de bediening betreft: ik denk een custom versie van de LONG of iets dergelijks (HML039 chip aanwezig). In elk geval geen TRD. Voor het schema zal je echt een toestelblad moeten hebben dat specifiek van dit model is, er wijkt aan de periferie rond het chassis veel te veel af.

En dan het chassis zelf: Het is geen K12Z volgens de foto (verschil tussen K12 en K12i weet ik even niet), en daar is het ook te oud voor lijkt mij. De vraag is dan wel waar de netscheiding zit... Misschien toch verknutseld? Toch proberen om de authenticiteit van het chassis vast te stellen, zoals boven vermeld dan maar.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum